Τρίτη, 29 Ιουλίου 2008

Καινουργιο ψαχτηρι...


Μια ομάδα μηχανικών λογισμικού που εργάζονταν μέχρι πρόσφατα στη Google εγκαινιάζουν απο σημερα το Cuil (προφέρεται «κουλ»), μια νέα μηχανή αναζήτησης που υπερηφανεύεται ότι καλύπτει περισσότερες ιστοσελίδες και παρουσιάζει τα αποτελέσματα σε ένα πιο έξυπνο φορμά που θυμίζει περιοδικό.

«Τα σημαντικά επιτεύγματά μας στην τεχνολογία αναζήτησης μάς επέτρεψαν να περιλάβουμε στους καταλόγους μας ένα μεγαλύτερο μέρος του Διαδικτύου, φέρνοντας σχεδόν ολόκληρο τον Παγκόσμιο Ιστό στη διάθεση κάθε χρήστη» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Τομ Κοστέλο, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Cuil.

Οι αλγόριθμοι στους οποίους βασίζεται η νέα μηχανή είναι φυσικά επτασφράγιστο εταιρικό μυστικό, ωστόσο οι ιδρυτές της εταιρείας αποκάλυψαν τη γενική προσέγγιση που ακολούθησαν.

Σε αντίθεση με τη μηχανή της Google, η οποία βαθμολογεί κάθε ιστοσελίδα ανάλογα με τις επισκέψεις που δέχεται και ανάλογα με το πόσοι σύνδεσμοι (links) οδηγούν σε αυτή, η μηχανή του Cuil αναλύει το περιεχόμενο κάθε ιστοσελίδας και προσδιορίζει ποια σχέση έχουν οι λέξεις-κλειδιά με τα συμφραζόμενα.

Αυτό σημαίνει ότι οι διακομιστές της Cuil δεν αποθηκεύουν τα ιστορικά αναζήτησης και τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, μια τακτική που έχει προκαλέσει αντιδράσεις εναντίον της Google.

Επιπλέον, τα αποτελέσματα δεν παρουσιάζονται σε κάθετες λίστες συνδέσμων όπως στο Google, αλλά σε οριζόντια διάταξη που περιλαμβάνει εικόνες και αποσπάσματα από το κείμενο κάθε ιστοσελίδας.

Οι δημιουργοί του Cuil υποστηρίζουν ότι η μηχανή τους καλύπτει 120 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες.

Υπερηφανεύονται μάλιστα ότι ο αριθμός αυτός είναι τριπλάσιος σε σχέση με τις σελίδες που καλύπτει ο κατάλογος της Google, αν και κανείς δεν μπορεί να ξέρει με βεβαιότητα: Η Gοοgle έπαψε να ανακοινώνει το εύρος του καταλόγου της πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν κάλυπτε γύρω στα 8 δισ. ιστοσελίδες.

To σίγουρο πάντως είναι ότι το Cuil δεν έχει να ανταγωνιστεί μόνο τους αλγόριθμους του αντιπάλου της, αλλά και τη δύναμη της συνήθειας, καθώς το 62% των χρηστών του Διαδικτύου θεωρούν το Google συνώνυμο της αναζήτησης.

Το Cuil δημιουργήθηκε από μια ομάδα πρωτοπόρων της διαδικτυακής αναζήτησης, τρεις από τους οποίους εργάζονταν μέχρι πρόσφατα στη Google: Η Αννα Πάτερσον προσελήφθη στον γίγαντα του Διαδικτύου το 2004, αφού πρώτα πούλησε το Recall, μια μηχανή που κάλυπτε παλιούς δικτυακούς τόπους στο Interner Archive.

Ο Ράσελ Πάουερ εργαζόταν στην ίδια ομάδα της Google, ενώ ο Λούις Μόνιερ είναι περισσότερο γνωστός από τη μηχανή αναζήτησης του AltaVista που μεσουρανούσε τη δεκαετία του 1990.

Το τρίο των πρώην εργαζομένων της Google συμμάχησε με τον σύζυγο της Πάτερσον, Τομ Κοστέλο, ο οποίος εργάστηκε στην «αναλυτική» μηχανή αναζήτησης WebFountain της IBM.

Η ιρλανδική καταγωγή του Κοστέλο ενέπνευσε μάλιστα το περίεργο όνομα Cuil. Προέρχεται από τον Φιν ΜακΚουλ, ένα χαρακτήρα της κέλτικης λαϊκής παράδοσης.

Μυστηριο τρενο το καινουργιο "ψαχτηρι" οι δοκιμες μου
εδειξαν οτι στα γνωστα θεματα και ονοματα, πραγματι τα
αποτελεσμετα ειναι περισσοτερα και σχετικοτερα απο τον
παραδοσιακο μας γκουγκλη.

Ομως σε θεματα και λεξεις που μου εβγαζε λιγα αποτελεσματα
στο google εδω δεν μου βγαζει τιποτα!!!

Ισως επειδη ειναι αρχη θα δουμε...

www.cuil.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
Web Analytics